رجال

به فعال فرهنگی نیازمندیم :)

رجال

به فعال فرهنگی نیازمندیم :)

سلام.

یکی از ایده هایی که می توان در مدارس اجرا کرد، قرائت وصیت نامه و زندگی نامه شهدا در مراسم صبحگاه است... که بسیار هم کار با برکت و نورانی ئی است... و یاد شهدا را زنده نگه می دارد.

ما در دوران راهنمایی یکی از گروه های انجمن اسلامی مان «همکلاسی آسمانی» بود که وظیفه اش قرائت وصیت نامه شهدای دانش آموز سر صف است...

پارسال، استارت این طرح در صبحگاه مدرسه مان زده شد. دبیر انجمن اسلامی مدرسه...

از سایت ها مطالبی را در مورد شهدای شهرستان، خاطرات جبهه و... تهیه می کرد، چاپ می کرد، و می آورد مدرسه. یا خودش سر صف می خواند، یا دیگران.

شنبه ها هم چون بعد از دو روز تعطیلی بچه ها به مدرسه می آمدند، جوک های جبهه ای می خواند تا بی حالی در رود و ما شویم شارژژژ.

خلاصه اگر چه ما سعی می کردیم وقت بچه ها را خیلی نگیریم، اما برخی اوقات دانش آموزان حوصله شان سر می رفت و اعتراض می کردند که چرا معطلمان می کنید، ولی باز هم با کمک شهدا، ما تقریبا هر روز این برنامه را در صبحگاه داشتیم.

بعد از قرائت برگه، ما آن را به تابلو اعلانات می زدیم تا اگر کسی می خواست مطالعه کند، مطالعه کند.

معمولا سه شنبه ها ما معرفی کتاب داشتیم. مثلا "یک یا بیشتر" کتاب می آوردیم سر صبحگاه و اسمش را می گفتیم و نشانش می دادیم و چند سطری از یکی از کتابها می خواندیم.

بعد بچه ها زنگ های تفریح می آمدند و کتاب ها را برای 2 هفته از ما امانت می گرفتند. (برخی کتابها از کتابخانه مدرسه بود و برخی هم از خودمان بود).

الحمدلله... این طرح هم خیلی خوب بود. مثلا مادر یک دانش آموز به پسرش سپرده بود که از ما برایش کتاب امانت بگیرد. برخی اوقات بچه ها سراغ کتاب می آمدند ولی ما تمام کرده بودیم و... استقبال خوبی شد.

و الحمدلله امسال هم خود بچه ها این طرح را در مدرسه بصورت خود جوش و با استفاده از همان برگه های پارسال اجرا می کنند.

نمونه ای از برگه هایی که سر صف می خواندیم را می توانید ببینید(برای مشاهده تصویر با کیفیت روی عکسها کلیک کنید):

دانلود فایل ورد این برگه

دانلود فایل ورد این برگه

دانلود فایل ورد این برگه

(برای چاپ برگه ها به حاشیه اش توجه کنید، ممکن است چاپگر شما حاشیه بیشتر نیاز داشته باشد.)

البته خواندن تمام مطالب یک برگه برای یک نوبت صبحگاه بدلیل حجم زیاد توصیه نمی شود. می توانید یک برگه را در دو یا سه نوبت بخوانید.

نظر، انتقاد، پیشنهاد،... را با ما در میان بگذارید

التماس دعا

شهدا را یاد کنیم با یکــــ صلوات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی